Wiadomości z rynku

poniedziałek
25 listopada 2024

Aby lżej było wjechać

Części. Rampy najazdowe Gizo z duraluminium
02.05.2008 00:00:00
Lekkie rampy najazdowe z duraluminium rodzimej firmy Gizo ze Złotorii k. Białegostoku od niedawna oferowane są w nowej, wzmocnionej przy podstawie wersji. Największą zaletą ramp ze stopu duraluminium jest wysoka wytrzymałość, porównywalna do ramp stalowych, przy znacznie niższej masie. Duraluminiowe najazdy są kilkakrotnie lżejsze (najbardziej typowe ważą od 20 do 60 kg sztuka) od stalowych czy stalowych hydraulicznych i w przeciwieństwie do tych ostatnich nie powodują wzrostu spalania samochodu.
Rampy najazdowe wykorzystywane są przy załadunku maszyn budowlanych i wszelkiego rodzaju pojazdów na samochody dostawcze, ciężarowe, naczepy i przyczepy. Największą zaletą ramp ze stopu duraluminium jest wysoka wytrzymałość, porównywalna do ramp stalowych, przy znacznie niższej masie. Duraluminiowe najazdy są kilkakrotnie lżejsze (najbardziej typowe ważą od 20 do 60 kg sztuka) od stalowych czy stalowych hydraulicznych i w przeciwieństwie do tych ostatnich nie powodują wzrostu spalania samochodu. Zestaw z naczepą z podniesionymi w górę i stawiającymi duże opory powietrza najazdami hydraulicznymi spala nawet 2 l ON na 100 km więcej niż analogiczny bez najazdów. Najazdy duraluminiowe są też znacznie tańsze od stalowych hydraulicznych i bardziej uniwersalne - te same rampy można wykorzystywać do załadunku na różne pojazdy.
Od jednego do pięciu
Standardowo, rampy najazdowe Gizo mogą mieć długość od 1 do 5 metrów (1, 1,5, 2, 2,5, 3, 3,5, 4, 4,5 i 5 m), ale na specjalne zamówienie oferowane są najazdy dłuższe (do załadunku niskich maszyn o dużym rozstawie osi) lub krótsze (np. 30-centrymetrowe łączące pokłady naczepy typu jumbo). Podczas ostatniej modernizacji, na długości ok. 50 cm, wzmocniono dolną część najazdów, która przenosi największe obciążenia i jest najbardziej narażona na uszkodzenie. Wzmocnienie ramp nie zwiększyło ich nośności, wzrosła jednak ich trwałość. Do wyboru jest kilka typów profili końcowych, co umożliwia dobranie odpowiednich najazdów do załadunku większości pojazdów.
Dla kołowych i gąsienicowych
Najazdy oferowane są w dwóch wersjach: do załadunku pojazdów kołowych i gąsienicowych. Po rampach "kołowych" mogą wjeżdżać pojazdy i maszyny o masie do 30 t, natomiast po "gąsienicowych" - maszyny o masie do 58 t. Najazdy dla maszyn kołowych mają antypoślizgowe poprzeczki oraz rant zabezpieczający przed zsunięciem się kół maszyny. Rampy dla maszyn gąsienicowych wyposażane są w antypoślizgowe suwaki. Ponieważ najazdy wykorzystywane do za- i rozładunku maszyn gąsienicowych ścierają się znacznie szybciej, producent przewidział możliwość wymiany suwaków, co wydłuża okres eksploatacji ramp.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.