Wiadomości z rynku

niedziela
24 listopada 2024

Nowy mieszczuch od Renault

Ciężarówka serii D z 2-metrową kabiną
20.09.2013 00:00:00
Renault Trucks poszerza swoją ofertę pojazdów dla transportu miejskiego, wprowadzając na rynek nowy model: D z kabiną o szerokości 2 m, opracowany we współpracy z Nissan Motor Ltd. Pojazd jest dostępny w wariatach o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 do 7,5 t, odpowiadając wymaganiom miejskiego transportu dystrybucyjnego o średnim tonażu.
Renault Trucks poszerza swoją ofertę pojazdów dla transportu miejskiego, wprowadzając na rynek nowy model: D z kabiną o szerokości 2 m, opracowany we współpracy z Nissan Motor Ltd.
Pojazd jest dostępny w wariatach o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 do 7,5 t, odpowiadając wymaganiom miejskiego transportu dystrybucyjnego o średnim tonażu.
Napęd z możliwym szybkim przełożeniem
Pojazdy Renault Trucks D z kabiną o szerokości 2 m napędzane są w konfiguracji 4x2, zgodnym z normą emisji spalin Euro 6 silnikiem DTI 3 o mocy 150 lub 180 KM, który rozwija duży moment obrotowy już od 1.200 obr/min. W celu dalszej redukcji zużycia paliwa, wariant o DMC 7,5 t może być wyposażony w zautomatyzowaną skrzynię biegów Optitronic. We wszystkich pojazdach z typoszeregu D 2 m są dostępne niskie, a więc "szybkie", przełożenia tylnej osi, sprzyjające oszczędzaniu paliwa.
Zmieści się w ciasnych uliczkach
Pojazd charakteryzuje się niewielkimi wymiarami zewnętrznymi, kabiną umieszczoną nad silnikiem i małym promieniem zawracania. Wszystkie te cechy nadają mu zwrotność, pozwalającą dotrzeć w każdy zaułek w centrum miasta.
Odporny na "brutalne" traktowanie, model D 2 m posiada podwozie o konstrukcji wywodzącej się z pojazdów ciężarowych o dużej ładowności. Może tworzyć zestawy drogowe o masie całkowitej do 11 t i być wyposażany w zabudowy o długości od 2.900 do 6.400 mm.
Nabywcy Renault Trucks D 2 m mogą wybierać spośród wielu rozstawów osi, elementów dostosowujących pojazd do zabudowy i przystawek odbioru mocy. Kabina jest odchylana o 45 stopni, zapewniając łatwy dostęp do silnika w celu wykonania obsługi technicznej.
Renault Trucks za pośrednictwem sieci 1.600 swoich stacji obsługi w ponad 100 krajach i przy wsparciu ponad 1.000 pojazdów serwisowych, oferuje sprawną i szybką pomoc drogową, ramach usługi 24/7. Mechanik dojeżdża na miejsce zdarzenia, bada problem i o ile to możliwe - w 90% przypadków - wykonuje naprawę w miejscu postoju pojazdu. W przypadku konieczności zamówienia części zamiennych, stacja obsługi korzysta z dostępnej przez całą dobę usługi ActivParts, zapewniającej ekspresową dostawę części.
W nowym stylu
Forma zewnętrzna modelu D 2 m odzwierciedla nowy styl projektowy Renault Trucks, opracowany przez projektantów z Renault Trucks Hall of Design dla całej gamy nowych pojazdów Renault Trucks. Komfort w szoferce podnosi amortyzowany, podgrzewany i regulowany fotel kierowcy. W sumie w kabinie znajdują się trzy osobne fotele. Po złożeniu środkowego jego oparcie przekształca się w praktyczny stolik. Dzięki niskiemu tunelowi silnika, nawet pasażer zajmujący środkowy fotel ma dużo miejsca na nogi.
Zestaw wskaźników zawiera centralnie umieszczony cyfrowy wyświetlacz, prezentujący aktualne parametry pojazdu. Wielofunkcyjne koło kierownicy zawiera przyciski sterujące tempomatu, telefonu i radia.
Wyposażenie kabiny D 2 m obejmuje automatyczną klimatyzację, system nawigacyjny i gniazda 12 V. W kabinie znajduje się szereg schowków, w desce rozdzielczej i za fotelami, w których kierowca może przechowywać np. laptop, telefon lub dokumenty. Dostępny jest także chłodzony uchwyt na kubek i uchwyt na butelkę. Jak zapewnia producent, kierowca Renault Trucks D z kabiną o szerokości 2 m ma dobrą widoczność, wynikającą z szerokiego pola widzenia i wysokiej pozycji za kierownicą. Zależnie od rodzaju zabudowy, pojazd może być wyposażony w lusterka zamocowane na długich lub krótkich ramionach, wyposażone w zintegrowane kierunkowskazy boczne. Układ podgrzewania lusterek pozwala zachować dobrą widoczność w każdych warunkach atmosferycznych.
O bezpieczeństwo czynne w RT D 2 m dba układ hamulcowy z układem stabilizacji toru jazdy ESP, zapobiegającym wpadnięciu w poślizg i przewróceniu się pojazdu. Dostępny jest również ogranicznik prędkości, tempomat i funkcja wspomagania przy ruszaniu pod górę (Hill Start Aid). W celu zwiększenia ochrony pasażerów w razie wypadku, Renault Trucks oferuje pełny wybór poduszek powietrznych.
Transport dystrybucyjny wymaga od kierowcy wielokrotnego w ciągu dnia wchodzenia i wychodzenia z szoferki. Dzięki umieszczeniu silnika bliżej tylnej ściany kabiny, wejście do niej jest położone wyjątkowo nisko. Stopień wejściowy znajduje się na wysokości od 420 do 450 mm, zależnie od konfiguracji pojazdu, co pozwala łatwo i bezpiecznie zajmować miejsce za kierownicą.
Dostęp do przedniej szyby ułatwia stopień wejściowy wbudowany w zderzak. Kąt otwarcia drzwi wynosi 70 st.
Nie tylko do dystrybucji
Renault Trucks D z kabiną o szerokości 2 m opracowano z myślą o potrzebach klientów realizujących zadania transportowe na obszarach miejskich. Podwozie z napędem na tylną oś i kołami bliźniaczymi polecane jest do tworzenia pojazdów do realizacji usług, takich jak przeprowadzki, pomoc drogowa czy roboty drogowe. Może być również wykorzystane do montażu zabudowy pożarniczej czy komunalnej. Model ten, biorąc pod uwagę siłę napędową, moc silnika, ładowność i możliwości holowania przyczepy, dedykowany jest takim branżom jak np. usługi budowlane czy kształtowanie terenów zielonych.
Renault Trucks D
dmc pojazdu dmc zestawu opony moc* skrzynia biegów osie napędowe
3,5 t 7 t 195/75 R16 150 KM manualna 6 biegów FT-D336
3,5 t HD 7 t 205/75 R16 150 KM manualna 6 biegów FT-D339
5,6 t 9,1 t 215/75 R16 150 KM manualna 6 biegów FT-D389
6,5 t 10 t 225/75 R16 150 KM manualna 6 biegów FT-D460
7,5 t 11 t 205/75 R17.5 180 KM manualna 6 biegów lub zautomatyzowana 6-stopniowa ET-D510
* W każdej wersji występuje silnik DTI 3
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.